1. „Afa-Integracja” projekt prowadzony od 01.02.2012 do dzisiaj – oferujący:
- trening językowy mający na celu odbudowywanie kompetencji komunikacyjnej, budowanie wiary w możliwość dialogu z drugą osobą
- trening społeczny dla osób z afazją poprzez zajęcia grupowe w sytuacjach naturalnych (sklep, kawiarnia) oraz odbywające się w miejscach publicznych (teatr, kino, muzeum)
- wsparcie psychologiczne dla chorych i ich opiekunów mające na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów dnia codziennego, występujących wśród osób z afazją.
2. „Gdynia bez barier w komunikowaniu się” 01.08.2012-31.12.2013.– kampania promocyjna i edukacyjna czym jest afazja i jaki ma wpływ na jakość życia 01.08.-30.12.2012.
- kubki na których znajdują się porady jak mówić do osoby z problemem z afazją - autorstwa podopiecznych Fundacji,
- Film dokumentalny - obraz na temat życia z afazją.
3. " Innowacyjny system psychospołecznego wsparcia dzieci i młodzieży uczącej się po urazach i chorobach czaszkowo-mózgowych" realizowany od 01.06.2014 do 31.12.2014 r,
Celem głównym projektu było wypracowanie modelu wsparcia osób w wieku 15-24 lat po przebytych urazach czaszkowo-mózgowych z zaburzeniami mowy i funkcji poznawczych w procesie reintegracji społecznej oraz ich rodziców lub opiekunów. Cele szczegółowe zakładały:
• Zwiększanie poprzez trening językowy wiary w powrót do zdrowia i możliwość życia w społeczeństwie mimo choroby,
• wsparcie psychologiczne i poszukiwanie na nowo własnej tożsamości,
• minimalizowanie lęku przed powrotem do społeczeństwa,
• akcentowanie umiejętności interpersonalnych, które nadal posiadają, mimo niepełnosprawności,
• rozbudzenie potrzeb aktywnego funkcjonowania w społeczeństwie,
• wsparcie opiekunów poprzez pomoc psychologiczna,
• organizowanie grup wsparcia dla uczestników projektu i ich rodziców/opiekunów
• wiara w swoje możliwości i aspiracje zawodowe
• upowszechnienie doświadczeń projektu.
4. „Śpiewać każdy może” projekt realizowany od 01.02.2014 do 31.12.2015,projekt sfinansowany ze środków Gminy Miasta Gdyni.
Cel główny projektu jest prowadzenie zajęć ze wspólnego śpiewania. Uczestnicy poza satysfakcją ze wspólnego śpiewania i grania na podstawowych instrumentach muzycznych, podkreślali zarówno radość z bycia w grupie jak i otrzymanego wsparcia zarówno od prowadzących zajęcia, jak i od siebie nawzajem.
4.” Joga na krześle” - realizowany od 01.02.2014 do 31.12.2015. Głównym celem projektu jest integracja ducha i ciała dzięki uczestnictwu w zajęciach jogi, poznanie siły oddechu i umiejętność skupienia się na nim.
5. "Żyć z afazją" - poradnia telefoniczna dla osób z afazja i ich opiekunów, realizowany od 02.2015 do chwili obecnej. Celem jest udzielanie wsparcia neurologopedycznego, psychologicznego i prawnego osobom z afazją i ich opiekunom.
6. „Radość uczenia się przez całe życie w duchu pedagogiki Montessori” -projekt realizowany w 01.01-31.12. 2015 roku dla najstarszych seniorów z afazją - toinnowacyjna metoda pracy z seniorami według koncepcji pedagogicznej Marii Montessori. Pedagogika M. Montessori – uznana na całym świecie jako innowacyjna, alternatywna edukacja dzieci i młodzieży została od kilku lat twórczo zastosowana w Austrii.